Thursday, October 21, 2010

185:

I defered my graduation. Alhamdulillah tenang sikit rasa. Kalau tak stress juga nak siapkan thesis ni dengan kebarangkalian tak dapat nak siap asik bermain-main di kepala di saat perlu buat keputusan tentang graduasi dikala keadaan kewangan bukanlah di tahap yang best sangat, hundreds of dollar for an event.. wah pandainya mereka mencari duit tetapi tak se'pandai' kroni2 di Malaysia yang cuba mencekau RM5billion senang-senang sahaja tanpa menghirau suara rakyat-rakyat yg bayar duit cukai yg banyak dengan subsidi minyak yg dikurangkan dan duit tol dinaikkan.

Mortar board jadi motivasi, boleh tak? Eh mana boleh, murahnya nak beli diri. Wah ganasnya bunyi post kali ini. Saya seriously sedang stress tetapi masih boleh di kawal, tak caya tanya roommate, saya kelihatan sangat rileks sekali. Saya ada 9 hari sahaja lagi utk thesis submission. Tapi (hua.. kenapa tetibe mata berair ni) tapi saya banyak sangat lagi nak tulis. Tapi saya tak boleh tulis sebab saya tak faham. Ye saya tak faham banyak sangat walaupun dah hampir setahun kononnya saya bergelumang dengan projek ini. I don't even know what I've been doing. Saya merasakan bahawa satu tahun wasted. Wasted. Down the drain. Mungkin sebab saya perfectionist. I don't think whatever I get is good enough. Oh susah sekali mahu menulis sepenuhnya dalam bahasa melayu. Call me whatever you want. Lupa daratan is a good choice.

Thesis, y u no write yourself

*inhale* .... *exhale*

Okay. I am okay. I just need to let this out. There.

Dear Allah, help me .. bima syi'ta
.. I've been doing injustice to myself....forgive me...
.. Allahumma zidni ilman war zuqni fahman..

Dear all, please say your prayer for me pretty please.. hadiah birthday, boleh kan?

4 comments:

Aneesah said...

You will be alright, Mai. InshaAllah. All strength comes from Him.

أم الليث said...

All the best, Muna.
I'll remember you in my prayers InshaAllah

ummu ikram said...

doa banyak2 + solat tahajud everynight.. insyaAllah Allah tunjukkan jalan mudah untuk semua urusan.. tu jela yang mampu buat bila dah stress sgt,.. gudluck sistah!! balik msia cepat!!

hood@sunny said...

Jia you munah!~ HE's preparing something out there for you!

Muslim kn ajaib?