Thursday, November 13, 2008

51: Hasbiyallah

Selalu..


Aku mahu jadi si kecil yang semua org mendengar tangisannya.

Aku mahu jadi si lemah yang semua orang mahu menyokongnya.

Aku mahu jadi si pengadu yang semua orang mahu mendengarkannya.

Aku mahu jadi si pengecut yang semua orang mententeramkannya.

Aku mahu jadi si kememeh, yang semua tak kisah menyeka air matanya...


Tapi .... lebih lagi sebenarnya.. sepatutnya.. hakikatnya...


Aku mahu jadi dia yang sentiasa sedar yang dia punya Tuhan yang maha segalanya.

Aku mahu jadi dia yang tak perlu sesiapa, hanya Dia.

Aku mahu jadi dia yang tak pernah kalah dengan pujuk rayu hatinya.

Aku mahu jadi dia yang kuat kerana Allah benar-benar Ilahnya...


Hasbiyallah.. Hasbiyallah.. Hasbiyallah.. Wani’mal wakeel.

La ilaha illa anta, subhanaka.. inni kuntu minazholimin...

(Benarlah.. sangat benarlah.. sesungguhnya dengan mengingati Allah itu hati akan menjadi tenang.. Alhamdulillah)

No comments: