Saturday, March 12, 2011

206:

Ditengah-tengah kekecohan bencana alam, terasa janggal mahu mengaku diri ini sedang gembira.. sedang merasakan sangat kasih-sayang Allah terhadap diri...

Tapi itu yg sy rasakan, and I'm not gonna deny it.

Ya Allah, I feel loved.

Tapi semalam terkena sikit, yela.. bersyukur.. apa makna merasakan nikmat Allah keatas diri kalau tak dilestarikan dengan amal. (Betul ke penggunaan lestari ni ? apa maksud dia sebenonye? sedap je letak haha).

Syukur tak cukup merasakan bahagia didalam hati dan sekadar membisikkan "Alhamdulillah".. apa ingat free2 ke Allah bagi nikmat...

Masa milik Allah.. make sure all of it is invested in Allah's way. Setiap anggota dan keupayaan kita adalah milik Allah. Make sure they only move in pursuing His redha..

Aa.. cakap mmg senang. Tapi kalau tak cakap, lagi lah tak buat. Saya cakap dulu.. insyaAllah saya cuba cuba cuba buat. Sesungguhnya setiap lisan kita akan dipersoalkan..

--

I feel terrible nevertheless, hearing and watching the news on the earthquake really sent chills down the spine.. how at anytime, Allah can determine anything to happen to us, without warning.. dan dalam macammana keadaan pun kita pada ketika itu.. sedang beribadah, sedang bermaksiat.. nauzubillah min su'ul khatimah Ya Allah...

Kisah earthquake di Christchurch pun masih belum betul2 reda.. now this.

The hour is really coming, ey.. very very soon.

Ya ayyuhal insan... sabar sikit je lagi dengan mujahadah mu... sikit masa lagi kita akan bertemu dengan Allah dengan amalan-amalan kita..

He won't ask about your position in the academic sector.. nor will He ask about the natijah of all your hardwork... itu kerjaNya sendiri..

apa yang akan ditanya adalah sejauh mana usaha kita dalam mengejar redhanya.. jihad kita.. keikhlasan ibadah hanya untuk-Nya..

2 comments:

Anonymous said...

muna dear =)
lestari maksudnya sustain. cm tak sesuai je :p
hey take care dear. dah start kpli?

-k h-

muna khaider said...

kak hhhhhhhhhhhhhhhhh :))))))

ala, tak baca post sblm ni ke? hehe dah start dah nak dkt 2 bulan :)