Monday, February 9, 2009

68: Syukur

Sometimes you can just feel it.

Alhamdulillah. Alhamdulillah.

---

Kita tahu apa yang ada dihadapan adalah 100% misteri. Lalu, kita pasrah, expect nothing (or expect the unexpected, euphemism) and ready for anything. Itu yang kita katakan pada diri.

Sebelum kaki menjejak kembali bumi Malaysia tersayang, sudah aku katakan pada diri. Aku sudah penat dengan kejutan. I'm tired of being surprised. The unexpected things that happened. Aku suka je apa-apa yang berlaku, bukannya being emotionless, just that I feel like I won't be surprised if anything unexpected ever happen again.

Redha, serahkan segala pada Allah, percaya segala yang berlaku adalah yang terbaik.

That's what I gained (sebahagiannye) from the one month that I stayed back last December.

I thought I'm okay dah, I'm ready for anything. Tahu yang perjalanan akan lebih susah, tapi rasa hati sudah hadam dengan teori itu lalu aku yakin aku akan ok. Come what may, I think I can handle it.

Egonya aku. Egonya aku.

Dan sungguh Allah Maha Penyayang. Maha Memberi Petunjuk.

Lantas Dia uji aku lagi.

Terus diri ini terdiam. Terduduk. Terdiam. Numb.
Wept.

Won't be suprised konon. Ego sangat. Tengoklah sekarang macammana.

Apa-apapun,

Bersyukurlah.. Bersyukurlah dan rasailah kesyukuran itu...
Alhamdulillah, Rabbil Alamin...

RASAILAH

---

One.
Week.
Left.

I.am.mere.human.that.will.feel.this.

Alaaaa..sekejapnye dah sebulan setengah kat umah.

But.. people say, don't cry because it ends, smile because it happens.

Yes, bersyukur. RASAILAH MAIMUNAH!

Sebulan setengah penuh makna. Sangat.

Syukur, Alhamdulillah.

The future,
semoga setiap langkah dibawah didikan Ilahi.

I have a long way to go, a long journey ahead, banyak sangat kena belajar lagi!!!

---

Ape kabo la agaknye Melbourne.
I'm quite nervous. Honestly.

No comments: