Saturday, August 8, 2009

109: Merapu

Sungguh bila buka browser, click blog sendiri, click new post, I have no idea what to write. Takde life ke aku ni untuk tatapan semua? Or maybe I've become too paranoid. Ever word every sentences, sangat berhati-hati. I'm afraid I'm too transparent. I'm afraid to be read. I'm afraid .. I'm afraid.. I'm afraid when people meet me in real life, I meet bloggers in real life, kemudian mereka termembisu, aku juga terdiam. Judging each other secara tak sengaja.. secara otomatiknya. And it's happening. Of course we don't want to judge people. Of course, siapalah kita! Tapi itulah realiti yang berlaku. Otak tu sentiasa berfikir dan hati sentiasa merasa.. kita boleh la menepis-nepis fikiran-fikiran tak patut, kita boleh menahan hati supaya tak pecah bila rasa sangat stress, tapi.. if we're thinking, then we're thinking, if we're feeling, then we're feeling..

One thing, we are more similar than we ever know... so many things in common.. so relax la.

I am not sure where this post is leading me, so, yeah.. Till next time.

Jom persiap-siapkan diri menghadapi ramadhan.. It's 17th Sha'ban already! Mahu bertemu Ramadhan dengan diri yang suci bersih dan gembira~

It's much more easier when you don't have to explain yourself, that's why I kinda prefer twitter right now.. but I hate people who don't explain stuff to me.. and escaping is not a way out.. so yeah, skrg perlu mujahadah...InsyaAllah.. InsyaAllah..

"Iz qamu.. Iz qamu..."

This is a good start.

3 comments:

أم الليث said...

Hmm I feel that way too. Sebab tu skrg cam kurang mood. Balik Malaysia hari tu pun bila jumpa org yg baca blog akak, rasa kureng skit.. nak bercerita.. takut repetitive kalau dia dah baca kat blog. kalau dia tak tau cerita, kecik hati plak sbb selama ni dia tak baca blog langsung plak. mcm2 hal! hehehehe

muna khaider said...

huhu.. tula pasal!
macam bila nak berbual spoil je bila kite nak cerita, org yg denga cam buat2 excited padahal dah tau.. huhu.. n they have to pretend like they don't know sebab ade je yg taknak org tau dia bace blog kite etc2.. haaaih..

Kelor said...

betol lah. sape tau cam na nak protect. kalo kat wordpress senang je nak protect entry yg kita x nak bagi org baca.