Tuesday, August 25, 2009

114: I Love Allah!

It's 4th Ramadhan!

--

Suddenly it came dawn on me yesterday. Suddenly it's week 5! This semester only has 12 weeks. Then I started 'cuak'ing. 3 subjects, I barely understand.

This Ramadhan, harus sangat berusaha study. Kelas yang penuh. Bangun sahur + qiam 4.30.. subuh n ma'thurat and tadarus etc habis around 7 am. Siap-siap cek emel, print lecture notes etc .. siap-siapkan diri.. lab starts at 9. Then everyday my classes end at 5. Then balik, terus bersiap utk berbuka. Then ke terawikh. Then balik selalu around 9.30 pm. Settle down everything, 10 pm baru nak start belajar? and the cycle goes on... Time is so precious. Nak memahamkan subject2, utk mereka yg mengenali saya, half an hour hanya utk dapatkan the mood.. another half to get which part should I cover, then only search for materials, then only boleh baca dan berusaha memahamkan dan buat soalan etc. Tak berubah since first year T_T. Not good!!!

Mujahadah is the word. Not a single second to be wasted, supposedly. Aaaaaa!!!

--

I stopped typing those paragraph this morning since I was rushing to go to the lab.

So, I rushed!

Sampai-sampai lab jumpa demonstrator. Ohoho.

"I'm doing x-ray diffraction this week!" dgn semangatnya.. so that he can showed me where should I go. Tapi dia pandang muka saya pelik.

"X-ray? that's for the research experience right? but that won't start until the week after."

Err.. "Really?"

So begitulah ceritanya. Susah pulak nak cerita structure of physics lab ni tapi pendek cerita because I chose to do research experience masa mula-mula dulu, this week and next week takde lab!! Cuma kene buat lab lebei after spring break (bila semua org dah habis lab) but it will be a lot of fun since it'll be at the Synchrotron! Excited. Heh.

Baru mengadu kat Allah rasa macammana Ramadhan ni? rasa sgt busy etc tak sempat nak betul2 khusyuk etc2.. dengan assignments n tests coming.. huhu..

Allah As-Sami'. Saya sayaaaaang Allah! Alhamdulillah.. Alhamdulillah!

Lagi satu, mungkin Allah tau saya masih belum bersedia utk berkorban takat hyper. Huhu. Kuakui kelemahanku Ya Allah..

Jadi dengan kesempatan dan rezeki kali ni, tak mungkin dipersia-siakan insyaAllah!!! Mujahadah until mempergunakan segala saat dan ketika yang ada.

Jadi, right after I publish this entry, I should go upstairs to the Physics library and do my assignment! yahyah! (I'm now at the 3rd year Physics reading room).

Sila khatam quran ramadhan kali ni, okeh muna??? Tiada alasan lagik!

I love Allah!

2 comments:

Mardhiyyah Mohd Pauzi,24,female said...

hmm..half an hour eh..hehe

biskut marie said...

ye! sila khatam quran.oleh itu perlu perancangan. bak kata seseorang, 4pages after each solat. 5solats=20pages. 20pages=1 juzu'.
perlu kira 7 juzu' tambahan lagi utk masa-masa tertentu.hehe

sila plan! tinggal 26 hari..dah sampai juz mane tue? ^^ (sy berkata kpd diri sy) =)